Våre tjenester

Tannlege Hopen & Co er en moderne tannklinikk som tilbyr alle typer tannbehandling innen allmentannpleie; blant annet fyllingsterapi, tannkjøttbehandling, behandling av syreskader og tannslitasje, fjerning av tenner, rotbehandling, kosmetisk behandling (bleking mm), krone- og broterapi.

Vi er opptatt av
din tannhelse!

Tannbehandling hos oss skal være forutsigbar og smertefri.
Tannpleie og tannrens
Jevnlig tannrens og tannpleie forebygger hull og dårlig munnhygiene og bidrar til en sunn munn hele livet. Få gode råd og oppfølging av vår dyktige tannpleier, Anette.
Tannundersøkelse
En tannundersøkelse bør gjennomføres med jevne mellomrom. Hos oss får du innkalling tilpasset din tannhelse. Dersom det er mer enn ett år siden du sist fikk gjennomført en tannundersøkelse, er det på tide å besøke tannlegen.
Hull i tennene
Har du smerter eller ising i tennene, tannverk, blødende tannkjøtt eller dårlig ånde kan det være tegn på karies. Bestill time for en sjekk.
Akutt tannbehandling
Har du behov for akutt hjelp, vil vi gjøre alt vi kan for å behandle deg raskt. For hjelp utenom våre åpningstider, kan du ringe Tønsberg tannlegevakt på 40 61 12 12‎
Tannbleking
Tannbleking er en behandling du kan gjøre dersom du ønsker hvitere tenner.
Bedøvelse
Tannlegen vil anbefale bedøvelse før behandling hvor det er nødvendig. Vi er opptatt av at tannbehandlingen skal foregå uten smerter.
Fjerning av tenner
Vi trekker tannen hvis den ikke lar seg reparere på noen annen måte og at det beste for deg er å få tannen fjernet.
Rotfylling
Rotfylling er ofte nødvendig når tannen har dype hull og fyllinger. Rotfyllingen forhindrer at infeksjoner i tannens nerve oppstår og stopper spredningen av infeksjoner. En rotfylling gjør at du kan beholde tannen.
Tannkrone
Noen tenner kan være så slitte eller ødelagte og ikke kan repareres med en fylling. I slike tilfeller kan en porselenskrone være et god behandling.
Tannkjøttbetennelse (Periodontitt)
Hvis du har tannkjøttbetennelse (periodontitt), kan vår tannpleier tilby omfattende rens og behandling av tannkjøttet. Dette er en behandling som vi følger opp over tid. Du vil også få nyttige råd og kyndig veiledning som vil hjelpe deg til å ta enda bedre vare på tennene dine.
Henvisning
Dersom du skulle ha behov for spesialistbehandling har vi et tett samarbeid med mange klinikker som vi henviser til.
Tannlegeskrekk (Odontofobi)
Tannlegeskrekk (odontofobi) er noe vi tar på alvor og uansett årsak til frykten du kjenner på så vil vi hjelpe deg. Vår tannlege, Eva Grete, har lang erfaring i å behandle pasienter som sliter med dette. Gjelder dette deg, ønsker vi at du skal ta kontakt med oss slik at vi kan tilrettelegge behandlingen for deg.

Har du tannkjøttproblemer
periodontitt?

Hvis du har et tannkjøttproblem (begynnende periodontitt eller periodontitt) kan du få behandling hos vår dyktige tannpleier Anette. Hun har over 10 års erfaring og er genuint opptatt av å gi hver pasient den beste og tilpassede behandlingen for bedre tannhelse. Hun brenner for å begrense og stoppe utvikling av sykdommen. Dette gjøres ved å rense, veilede til tilpasset daglig tannstell samt å følge opp over tid.

Du trenger ikke være pasient hos oss fra før for å bli behandlet av vår tannpleier. Har du spørsmål som; Har jeg tannkjøttsykdom? Jeg har tannkjøttsykdom i familien, hvordan vet jeg om jeg har det selv? Hvordan blir jeg kvitt betent tannkjøtt? – Da er Anette definitivt rett person til å hjelpe deg. Bestill en time uten henvisning eller få tannlegen din til å henvise deg.

Prøv
tannbleking?

Tannbleking er en behandling du kan gjøre for å få et hvitere smil. Bestill time i dag!
bt_bb_before_after_image_coverage_image

Hva koster
behandlingen?

Alle behandlinger er individuelle. Når du kommer til en konsultasjon, kan vi gi deg et overslag over kostnader. Ønsker du mer informasjon om priser kan du ta direkte kontakt med oss.

Priser

For flere priser og kostnadsoverslag, ta kontakt på mail eller telefon.
Tannundersøkelse
1590,-
Inkluderer to bilder, grundig kontroll av tenner og tannkjøtt, tannstensrens og puss.
Tannundersøkelse – Student
800,-
50% rabatt for studenter med gyldig studentbevis.
Tannbleking
2300,-
Per kjeve.
Tanntrekking
ca 1700,-
Inklusiv bedøvelse.
Tannkrone
Fra 6800 – 7500,-
Porselenskrone.
Fyllinger
Fra 800 – 2450,-
Pris avhenger av størrelse på fyllingen.

Ta kontakt

2024 © Tannlege Hopen & Co. Utviklet og designet av Trendheim